Sunday, August 21, 2016

Gråt ikke mer i kantina

Donald Trump kommer inn på scenen og melodien Don’t cry for me, Argentina spilles. Trump begynner plutselig å synge. 

Hvis du vil lytte, prøv å forstå
det jeg mener oppriktig å si deg nå
at jeg trenger deg etter alt som har hendt.
Jeg ser du tviler,
tror ikke at det er deg jeg vil ha.
Jeg håper og ber om et svar,
men jeg føler meg ribbet og rar.

Det måtte bare komme, det måtte skje;
ville frigjøre meg fra meg selv
der jeg sto ved mitt vindu isolert og forlatt.
Jeg valgte frihet
følte meg frem, prøvde alt som var nytt,
men skyggene faller på meg.
Det gror ikke lett langs min vei.

Gråt ikke mer i kantina.
Jeg har jo aldri forlatt deg.
Selv i min ungdom, min ville ungdom
holdt jeg mitt løfte, det gjør jeg ennå

Og jordisk ære og navn og ry
har jeg aldri gått inn for å få
selv om verden har trodd det var det som var alt.
Det teller lite
mot den lykke i livet det utgir seg for,
for svaret var her, bare her.

Jeg elsker deg - elsker du meg?

Gråt ikke mer i kantina.

Gråt ikke mer i kantina
Jeg har jo aldri forlatt deg.
Selv i min ungdom, min ville ungdom
holdt jeg mitt løfte, det gjør jeg ennå

Har jeg sagt for meget?
Det er ikke stort mer jeg ønsker å si deg nå
Jeg ber deg bare om å minnes meg i blant -
alt jeg har sagt er sant.

1 comment:

Spiller said...

Meget god vers, jeg liker stilen
Og rim høres super ut