Thursday, May 09, 2019

Åpne gåter


Tenk på alt lyset som ble gitt til deg i gave
Tenk på alle som fargelegger ditt sinn
Tenk på alt du kunne gjort annerledes, hvordan livet kan grave
en avgrunn mellom deg, og hun du vil slippe inn?

Tenk på alt lyset som ble gitt til deg i gave
Der du stod på avstand, og åpnet deg imot meg
Tenk på alt du kunne gjort, men du sprang i åpen have
Og la deg inntil meg, da kjærlighet gjorde blind

Tenk på alt lyset som ble gitt til deg i gave
Da vi to, tilfeldigvis ble hverandre – under eiketrær og barlind
På Karl Johan, da vi lot regndråper lave
uten at vi fortalte, men forstod hvordan vi ville ha det

Da vi to åpnet oss, gav vi øyeblikkene farger
Åpne gåter, som ble til våre felles marger   
De uforklarlige øyeblikkene hvor bare jeg tittet bak din grinn,
hvor bare jeg fikk gløtte inn

Tenk på hele livet jeg fikk av deg i farger
Tenk på hele livet jeg fikk av deg i farger

No comments: