Saturday, January 30, 2021

En kirsebærdal i alpenes Sør-Tyrol

Kommer aldri til å glemme en nord-italiensk by vi ferierte til. 

Flott låt!

Vi var vel stasjonert i St. Anton, eller en annen alpeby i nærheten. Vi har vært i flere, så jeg kan ikke være skråsikker. Men jeg kommer uansett aldri til å glemme, da vi kjørte fra Østerrike, over alpene, og ankom denne nord-italienske byen i april, det var vel påsken. Det kan anbefales på det varmeste, og besøke denne byen på vårparten (april/ mai).

Byen er vakker, og ikke minst – nedstigningen til byen har en allé av kirsebærtre.

Disse stod i full flor på denne tid.

Til møbler, liker jeg aller helst nøttetreverk. 

Først et par år etterpå forstod jeg at en sang er tilegnet byen. Konteksten er et sjakkmesterskap, som blir avholdt på stedet. Men – det forstod jeg først et par år etterpå.

No comments: