Friday, November 03, 2017

Slipp ankeret ned

      Flott låt!      
  
En vise for familielivet.
Låtskriver: Paul Simon ("Slip slidin' away")
  Oversettelse: André Hageseter

Slipp ankeret ned
Slipp ankeret ned
Jo nærmere du kommer
Jo mer bare driver du med

Jeg vet en kar
Han kommer fra mitt strøk
Han ville ha en kone,
og fikk besøk
Han sa: Kjære!
Jeg lever ikke trygt
Men min lidenskap for deg, det overgår min frykt

Slipp ankeret ned
Slipp ankeret ned
Jo nærmere du kommer
Jo mer bare driver du med

Jeg vet en kvinne
Hun ble gift
Jeg gjengir noen ord, etter én bedrift:
Hun sa: En god dag, da har tankene fått fred
Og en dårlig, er tanken på alt som kunne skje

Slipp ankeret ned
Slipp ankeret ned
Jo nærmere du kommer
Jo mer bare driver du med

Jeg kjenner en far og sønn,
som dro avsted, det var da han fikk månedslønn
Han reiste lang vei, for å gi
en klem og si godnatt, og så dro han hjem til si hi

Slipp ankeret ned
Slipp ankeret ned
Jo nærmere du kommer
Jo mer bare driver du med

Det Gud bare vet
Gud har en plan
Informasjonen er tilgjengelig for en voksen mann
Vi går på jobb, gir fra oss både grøt og salt
Og vet med oss selv, vi har ankerfester overalt

No comments: