Tuesday, December 11, 2018

Savnet av Kristianslyst

Jeg stikker vel innom av og til?

Jeg vil savne personalet, og flere vil jeg tenke på mange ganger. Også avgåtte. 

Min motivasjon for å begynne på Kristianslyst, for 7 år siden, var selvsagt lærergjerningen. For det er ofte et kall som driver lærerne. Jeg skulle ønske rammebetingelsene for lærerne var enda bedre enn de er i dag. For lærerne – og ikke minst for den oppvoksende slekt. Å ta vare på lærerne er å ta vare på elevene. Men – det var også to andre årsaker. Jeg vil forstå hvordan skolen var, som utgjorde noen gledesfylte år i mine ungdomsdager. For – hva var det som formet meg? Dessuten – jeg ville forstå det menneskelige. Jeg er nemlig av den oppfatning at barn og unge er mer i samsvar med menneskets natur, enn mange voksne. Sagt med andre ord – jeg ville rett og slett lære, også av ungdommen.

Ellers - jeg savner mange av mine gamle skolevenner fra denne tiden på begynnelsen av 90-tallet, siden jeg ikke er på Facebook (foreløpig).

Jeg har gjort meg opp flere meninger om skolesektoren.  Sier igjen: Ivareta lærerne og alle funksjoner i skoleverket.Og selvsagt - Kristianslyst er en meget bra skole.

Jeg vil takke nåværende rektor for at han tok kontakt med meg oktober 2011.

Jeg skriver aldri om arbeidsplassen min på nettet, det er selvsagt ikke det Internett skal brukes til.
Men når jeg nå stempler ut for siste gang, er det verd et lite unntak. Jeg vil ønske folk lykke til!

No comments: