Wednesday, November 20, 2019

Jeg fant en dør i deg

Mitt savn etter en kvinne i mitt liv, førte til dette diktet. Den kan synges etter melodien til Ed Sheeran, "Perfect." Men det er ikke en fullstendig oversettelse av sangen. Man kommer ikke lenger enn halvveis. 

Flott låt! En moderne klassiker.
Jeg fant en dør
I deg                                             
Kjære
Hvor jeg stupte
Du er så flott!
Rakrygget og ven
Vakker og stolt
Jeg visste ikke hva godhet var
før du ble min bolt

Vi var ganske gamle
da det ble oss?
Kjærligheten
til tross
blomstrer bare mer
Åh snakk
Kjære
Bukk og takk!
For at jeg tar plass
i din sjel
Kaster sol
Gjør meg hel
Gjør meg hel

Kjære
Du danser når det er svart
Idet jeg mister min sol
Er du mitt kart
Klokskapen bæres med overalt
Du er mitt blod
I all din integritet
er du smart
Kjære
Du er helt vidunderlig god

Ja
jeg fant en kvinne
sterkere i sin sjel og ånd
Enn jeg noensinne har møtt
Vi er sterkere
enn på egenhånd



No comments: