Friday, November 15, 2019

Noen ganger flyr jeg som en ørn

Flott låt!
Tekst og melodi: John Denver
Gjendiktning: André Hageseter

I all min utforskertrang                             
vil jeg finne meg en port
Når sjelen fylles med sang
Gi det, fort

Et vakkert sted
En krok på vår jord
som fylles med alt jeg har lært
Alt jeg har kjært

Jeg ser etter et sted
Hvor jeg kan være fri
Et sted som forstår
Et sted i det fri

Det er en kjær, kjær drøm
Når jeg tenker meg om
Noen ganger flyr jeg som en ørn
Tenk om det alltid var sånn?

Alene i universet, noen ganger virker det sånn?
Når jeg aldri blir tenkt på, eller sett
Men ser jeg inn i meg selv, ser jeg klart
For der finnes solskinn - åpenbart

Jeg ser etter et sted
Hvor jeg kan være fri
Et sted som forstår
Et sted i det fri

Det er en kjær, kjær drøm
Når jeg tenker meg om
Noen ganger flyr jeg som en ørn
Tenk om det alltid var sånn?

I all min utforskertrang, vil jeg takke deg
Som gir meg muligheter, skaper vei
Når du ser etter et sted
Og utvikler den du er
Kan du få alt du holder kjær

Det er en kjær, kjær drøm
Når jeg tenker meg om
Noen ganger flyr jeg som en ørn
Tenk om det alltid var sånn?
Noen ganger flyr jeg som en ørn
Som en ørn

Ohhhhh… 😊

No comments: