Saturday, June 24, 2017

Hvis du forlater meg nå

Flott låt! 
En sang som er skrevet  av Lars Winnerback. Har oversatt den. 



Jeg skulle våkne midt på natten og gå opp langs en bred aveny
Jeg skulle la øynene møtes andres i en ukjent og vår-rengjort by
Jeg skulle ikke ha det travelt med å treffe en ny, 
jeg har nok med meg selv, som deg.
Jeg skulle puste i et tomrom, hvis du forlot det, og gikk fra meg.

Fra min barndomsby ville jeg dratt, og toget direkte til Paris
Jeg ville gått litt til for meg selv, og savnet noe som ikke kunne gis
Jeg skulle drømt 100 mil gjennom Europa, 
og truffet en fremmed like tillitsfull som deg
Jeg skulle forsøkt å kysse en annen, hvis du gikk fra meg.

Jeg skulle kunne leve uten det blikket, som balanserer mitt sinn.
Jeg skulle savnet alle stunder, om du ikke lenger var min.
Jeg skulle kanskje blinket ut noe gamle adresser, 
som jeg har lagret og oppbevart
Jeg skulle anta noen ville ringe, om du reiste fra meg snart.

Jeg skulle kanskje kontaktet noen, et par år yngre, som en fjør i hatten
Det skulle vært rart om det ikke fantes noen der, som lå inntil meg i natten.
Mest av alt vil jeg savne deg, som kjente meg  best,
på denne uoversiktelige jord.

Jeg skulle råtne bort i ensomhet, om du satt kraft bak dine ord. 

No comments: