Sunday, August 20, 2017

Seine netter

Flott låt! 
Låtskriver: Paul Simon (“Late in the evening”) 
Oversettelse: André Hageseter

Det første jeg erindrer, er at
jeg lå i min seng
Klokken kan nok ikke ha vært mer enn to
Jeg husker, det var en radio
Den ropte i rommet, bak en dør
Og mamma lo som bare mødre gjør

Det er seine netter
Og musikken rulles ut
Det neste, som jeg husker, er at
jeg gikk langs en vei
Jeg føler meg virkelig opplagt og klar
Går ned langs en stor trassé
Hører kamerater le
Og lyden av garasjeband og sang

Det er seine netter
Og folk har noter i sitt fang

Der lærte jeg å spille solo-gitar
Jeg tenkte, jeg måtte gi dem et svar
Så jeg stakk tilbake, og tok gitaren fram
Bak meg hadde jeg følge mitt
Jeg skapte lyden, som ble en hit
Jeg lærte noe som ingen andre kan

Og – jeg feiet ned døren, med noen skarve grep

Det første som jeg husker, da du kom inn i mitt liv
Var -  den dama der, gir meg aldri nok
Jeg har nok vært forelsket en gang,
men da du lærte meg gitar og sang
var det som om hjernen tok heisen opp

Det er seine netter

Og musikken rulles ut

No comments: