Saturday, April 18, 2020

Korridorhockey

Dette var en gledesfylt æra fra min barndoms verden.

Min bror og jeg spilte gjerne korridorhockey i gangen i kjelleren. Det er en lang, smal gang – uten noen former for glass, og egner seg til idrettsgrenen korridorhockey.

Vil legge til at jeg ikke oppfordrer til korridorhockey i de tusen hjem. Det beror på om forholdene er tilstede, hvis ikke kan du finne på andre aktiviteter. Men hos oss var det mulig.

Korridorhockey foregår med en hockeykølle og tennisball. Skaftet skal være avsagd til halve størrelsen, det samme skal stangen. Begge skal sitte på kne. Så – da ligger forholdene til å dundre løs. Dere kan være hver deres keeper, og finne på egne regler.

Vi spilte dette helt til alderen sa en stopper for dette. Blant annet kunne det gjøre vondt, hvis tennisballen traff steder den ikke burde treffe.

Jeg var som oftest keeper, mens min bror var spiss/ straffeskyter. 

Vi fikk etterhvert glassdør i kjelleren, som også satte et naturlig punktum. 

No comments: