Wednesday, September 16, 2020

Eg vente alltids på deg!

 Denne hadde gått fullstendig i fletta på meg, som ung. Og jeg likte den svært godt – da jeg hørte den


for 1-2 år siden.

Melodi: Jole Blon (Gary US Bonds)

Flott låt! 

Gjendiktning: André Hageseter

Du min kjære, siddis-rosa
Du min darling!
Du, mitt solskinn!
Kjære deg, din beundrer
Alt det eg seie, e nok sant :)

Når det kvelder, midt i skyggen
Så står eg, ved elvå

Når eg hørre, din vene stemme
Eg smelte, gjømme kyss

Siddis-rosa, la meg losa
deg gjøna, dette livet
For i våres, så sa du:
At giftemål skolle bli

Dine øyne, e diamanter
La meg sei det, siddis-rosa!
Ditt hår, lukte dama 
Eg vil alltids venta deg

Når me reise bort, ifra byen
Så vende me alltids hjem
For ein dag, så ska eg ta deg
Te et sted du ikkje har vært

Og klokkene, de ringe!
Fra et fjell, over Gandsfjord
Fra våre tjern, fra våre bekker

Når du ein dag blir brud!


No comments: