Thursday, November 17, 2011

Carl Ivar leder FrPs hårsårhetsutvalg


Carl I Hagen skal lede FrPs nyopprettede sårbarhetsutvalg. Utvalget har som formål å ” blidgjøre de som det ikke finnes posisjoner igjen til i partiet, og som er havnet på FrPs roteloft, mot egen vilje, og som etter eget skjønn er havnet der totalt malplassert.”

Carl I. Hagen leder et selskap av stort sett tidligere partifeller, og etter hvert det som ble meningsmotstandere, men som nå skal finne sammen til en felles handlingsplan mot partiledelsen.
- Det er klart jeg kjenner meg meget sår nå, sier Carl I. Hagen i en kort kommentar til oss.
Carl fikk ikke vervet som Stortingspresident. Han fikk ikke vervet som Oslo-ordfører. Han fikk ikke vervet som medlem av Nobelkomiteen. Han går likevel med frisk mot inn i rollen som fanebærer for dem som er blitt partiettttts utslåtte, bitre og forsmådde.
- Vi skal finne fram til hva som gjør mennesker sårbare. Stigmatisering, gruppetenkning og fordomsfullhet tror jeg er vikitge stikkord, for å forstå hva som gjør mennesker hårsåre, sier en kvikk Carl Ivar. Jeg tror også det som gjør mennesker hårsåre er når de blir ofre for det såkalte ”dra-fram-innvandrer-kortet,” og spesielt ”greie-alle-under-en-kam-trikset."Selvsagt.
En for øyeblikket svært hårsår Carl I Hagen stiller høye krav til seg selv i det partiettttts nyopprettede hårsårhetsutvalg.
- Jeg kommer til å gå av hvis jeg kommer med én eneste kommentar som kan tolkes skeivt, eller kommer med en kommentar som kan mistenkes for å ha andre baktanker enn det jeg gir uttrykk for. Jeg kommer også til å gå av hvis jeg en eller annen gang skulle vri og vrenge på en enkeltutalelse, eller falle for ”alle-er-ute-etter Fremskrittspartiet-eller meg-personling-trikset,” avslutter en viril Carl Ivar!

No comments: