Thursday, July 13, 2017

Å, Carol!

Flott låt! 
Dette var en av mine favorittsanger som liten. Jeg har gjendiktet sangen, for å få en noenlunde
kjennskap til hva vi sang.

Det var meg du passerte, da jeg så deg spaserte
Du kikket en helt annen vei.
Så nonchalant, mens kirkeklokkene klang
Det kunne jo blitt meg og deg
Du er treddeve år
levd i beskyttede kår
Du fjetrer med stil og kultur
Du har engasjement
Du kan tralle en sang
Du er min endeløse kjærlighets-kur

Da du kom bort til bakken,
svaiet håret i nakken
Og du så mot meg, der jeg stod
Du ville blitt helt perpleks
Om jeg gav den tekst
Jeg har rablet ned på et kort.
Jeg sa: ”Det er noen som får det”
Der du svinser av gårde
På din egen, brolagte vei
Du har sjarm og stil
Du har egen bil
Og det er jo ”helt okey”

Å Carol
Jeg har solgt mitt hjerte og sjel
Jeg ber deg, om å ikke dvel
Jeg bor i Kjøkkenveien nummer 3
Å, Carol
Ingen har gjort dette før
Du åpnet min kjærlighetsdør
Å, Carol -  gi meg litt sjelefred

Jeg vet jeg er klar for dette
Carol er den rette
Hun sa: "Vent ett minutt eller to"
Og naturligvis, var jeg den rette kis
I hvert fall liker jeg å ha den tro
Hun sa: "Det får bli med tanken, jeg må en tur nedi banken"
Jeg så: "Har du ikke fått skaffet deg vipps?"
Og med ett tok det av, som en tryllestav,
jeg sa disse bevingete ord:

"Å Carol
Jeg har solgt mitt hjerte og sjel
Jeg ber deg, om å ikke dvel
Jeg bor i Kjøkkeneien nummer 3
Å, Carol
Ingen har gjort dette før
Du åpnet min kjærlighetsdør
Å, Carol -  gi meg litt sjelefred"

Det var meg du passerte, da jeg så deg spaserte
Du kikket en helt annen vei.
Så nonchalant, mens kirkeklokkene klang
Det kunne jo blitt meg og deg
Du er treddeve år
levd i beskyttede kår
Du fjetrer med stil og kultur
Du har engasjement
Du kan tralle en sang
Du er min endeløse kjærlighets-kur

Å Carol
Jeg har solgt mitt hjerte og sjel
Jeg ber deg, om å ikke dvel
Jeg bor i Kjøkkenveien nummer 3
Å, Carol
Ingen har gjort dette før
Du åpnet min kjærlighetsdør
Å, Carol -  gi meg litt sjelefred

Å, Carol, kjære – det er bare deg jeg vil ha

Å Carol,  kjære –  det er bare deg jeg vil ha

No comments: