Friday, April 13, 2018

Hvilken herlig støy!

Hvilken herlig støy!
Flott låt!
Jeg hører gatas larm
Det er en brummende lyd
Den har sin egen sjarm
Hvilken herlig støy!
Den høres overalt
Motorer som går
Trafikken som står
Den har en rytme som slår

Hvilken herlig støy!
som besøker mitt rom
Den passer meg godt
Når lommeboken er tom
Lyden går, lyden går

Hvilken herlig støy!
Jeg kjenner lukten av gress
En sang fra noen barn
Og lyden av noen gjess
Det er lyd fra en buss
på sin sedvanlige tur
som gir de reisende skyss
med en snarvei på lur
og et overfyllt kryss

Hvilken herlig støy
som besøker mitt rom
Den passer meg godt
Når lommeboken er tom
Lyden går, lyden går
Hvilken herlig støy

Hvilken herlig støy!
Det er streiftog av liv
Det er en hel symfoni
som spiller opp i det fri
En dame i lekkert tøy
Hvilken herlig støy
Som besøker mitt rom
Og den ber meg om
 gå ut litt og brom! 

No comments: