Saturday, November 21, 2015

Dogg i morgensol

Originaltittel: ”Trassvise hennes Tora”                            
Flott låt! 
Gjendiktet til stavangersk: André Hageseter

Eg stod å holdt i veggen, mens alle andre dansa
Hørrte snakk om vind og ver, og skråling overalt
Eg ville gjerna vera med, men stoltheden var pansra
rondt ein kropp som kun sa nei, men ingen tårer falt

Ved dørå stod ei dama, så ven – eg konne se’ na
Hu stod der rage med et glass, så smakte nesten salt
Hu ville gjerna dansa, men så tårte hu det ikkje
I ensomhed hu stod der bøyd, men ingen tårer falt

Så gikk eg sakte hjemøve, hu dokte opp på veien
Me gjekk som me var barbeint, mens hjerta verkligt smalt
Me gjekk igjønå skogen, me to like redde hender
Ordå de va knappe, men ingen tårer falt

Og i mårå går me, kvert te vårt – går kver vår vei
For lykkå e ikkje evig, det bler alltid tidsnok kaldt
Eg så rett inn i øyå nas, og hu så inn mine
Det var som dogg i morgensol, men ingen tårer falt

No comments: