Tuesday, November 24, 2015

La kosetonen swinge!

En parodi på slike sanger                                              

Skrevet etter melodien Rose Garden.
Tekst: André Hageseter

Jeg ber om unnskyld
Men jeg har alltid lovet deg idyll
Vet solen lyser
selv innimellom, når regnet fryser
du må gi, mens du tar – så kast inn i en pott
Så skal du nok se, du får det så godt
unnskyld,
jeg har jo alltid lovet deg idyll

Du kan stole på meg, jeg kan gi deg en ring
Men skal alt være gravalvor blir vi helt pling
Ja, fanken! Jeg ber deg tenke tanken!
La koseprat blir den nye tonen
selg alt du har på antikvitetsauksjonen
Bestig kose-kongetronen!
Ta på deg et smil, vær full av latter
Husk at alle folk er skatter
Del en time eller to -  med dem du omgås mest
Jeg ber om unnskyld
Men jeg har alltid lovet deg idyll
Vet solen lyser
selv innimellom, når regnet fryser

Jeg ber om unnskyld
Men jeg har alltid lovet deg idyll

Jeg kan gi deg en klem, og no’n varme hender
for av å til surner jeg, ja – det faktisk hender
Men synet av deg blender
Mine sjelekvaler er  dype daler
Uten ditt åsyn så vil jeg faktisk forringe
La kosetonen swinge!
Så smil et minutt, til en sjarmør-rekrutt
For jeg har jo ikke vært lenge i gemet
Jeg kjenner faktisk gleden nedi benet
Jeg ber om unnskyld
Men jeg har alltid lovet deg idyll
Vet solen lyser
selv innimellom, når regnet fryser

No comments: