Saturday, October 19, 2019

Når sanger viser oss dem som ikke har det bra


Kan nå si noen ord av det største alvor. 


Jeg kan kalle en spade for en spade – det er særlig to ting jeg synes er smertefullt. Det ene vil jeg ha for meg selv, og angår tro. Det andre er barn som har det rett og slett jævlig. 

Heldigvis har jeg hatt en veldig god barndom. Og som en hyllest til egen barndom har jeg skrevet en norsk tekst ut i fra sangen «Carolina in my mind;» «I mitt sinn så reise eg te Hinna.»

Men å lese om barn som vokser opp i elendighet, gjør inntrykk. Og det kan sanger også beskrive. Det er få som har stor innvirkning på meg som stemmen til nå avdøde John Denver. Når han synger Carolina in my mind, synes jeg det er fryktelig sterkt.

Jeg vil advare imot det jeg vil tro er sterke følelesmessige inntrykk, som kan oppstå ved å høre denne sangen: her!

Noe av det jeg er stoltest av med Venstre, er deres bekjempelse av barnefattigdom og – elendighet.

No comments: