Wednesday, May 02, 2018

Tista-girl



Låtskriver: Tom Waitz («Jersey girl»)
Elva Tista som renner gjennom Halden, fra Tistedal. Flott låt!
Gjendiktning: André Hageseter

Ha’kke tid til kamerater ikveld
som står på hjørnet, klar for nye sprell
Jentene nedi vår vei…
I natt vil jeg være hos deg.
Ikveld skal passere både fjell og pøl
Over elva, til min Tista-girl
Ta med dama mi på karneval
Bort fra slit og fabrikkhjul-skrall
Så ta en tur ned til strandlinja
Bort fra stemplingskort og støypina
Meg, min kjære og en lørdagskveld
Bort fra tanker om en svulmen gjeld.

Shala – la – la – la
Shala – la – la – la
Shala – la – la – la
Shala – la -la -la – jeg er forelsket i ei Tista-girl.

Hun fjetrer meg med sin varme sjarm
Bak møkket bluse og fabrikkhjuls-larm
For meg er alt flott, fra topp til tå
Og en dag skal kirkeklokker slå!
Så ikke forstyrr meg, venn – jeg ha’kke tid
For nå drar jeg bort for å fri
Om så verden kunne hørt mitt brøl
Så vil jeg si – jeg har ei Tista-girl

Shala – la – la – la
Shala – la – la – la
Shala – la – la – la

Shala – la -la -la – jeg er forelsket i ei Tista-girl.

No comments: